Tuesday, June 9, 2009

Ketika Luar Bandar Menyepi


Ketika kami di luar bandar menyepi, ramai diantara kamu turut menyepi. Tetapi jika kami di luar bandar mula menyuarakan hasrat, baru kamu mula buka mata. Buka mata yang mencemuh.


Itu hakikat kami di luar bandar, diketika kami diperlukan...kami diibaratkan jambatan bagi mereka. Apabila mereka telah tiba ke destinasinya, mereka mula menempiaskan ketidakjujuran mereka dengan memperolok2 kami. Kamilah yang dungu, bodoh, tiada wawasan, semak samun itulah kami, mundur itulah kami dan pelbagai lagi...


Sebenarnya kami turut tertanya2, siapa mereka yang mencemuh kami. Bandar sangatkah mereka. Ish! mengarut. Baru makan nasi dengan garfu mula lupa asal usul. Mula dapat slip gaji 4angka mula bongkak. Ish!!! memalukan.


Usahlah terbang terlalu tinggi, lihatlah tanah yang menyelimuti kamu nanti adalah tanah di luar bandar juga. Yang pasti , luar bandar yang kau cemuh itu tetap menerima kamu walaupun hati perit utk menerima hakikatnya.


Ikhlas..kami di luar bandar tetap mengucapkan syukur dan berterima kasih kepada kamu kerana menyediakan kemudahan kepada kami. Percayalah kami merindui kamu yang jauh di bandar.

No comments: